Internet Rzeczy – co to takiego i jak może pomóc w rozwijaniu biznesu

Innowacyjne rozwiązania technologiczne mogą wykorzystywać również sprzedawcy detaliczni stosując coraz bardziej popularną personalizację oraz sprzedaż wielokanałową. Umożliwia to Internet Rzeczy, dzięki któremu każdy detalista może zapewnić swoim klientom jeszcze bardziej komfortowe zakupy.

Internet Rzeczy – co to jest?

Internet Rzeczy (IoT) to tak naprawdę zbiór danych, gromadzonych przez identyfikowalne przedmioty, jak smartfony czy urządzenia gospodarstwa domowego. Jego celem jest stworzenie inteligentnych przestrzeni, dostarczających technologie ułatwiające codzienne funkcjonowanie. Może to dotyczyć zarówno budynków, miast, systemów zdrowia czy samych przedmiotów.

Wartość, która ciągle rośnie

Według raport “Worldwide Internet of Things Forecast, 2015-2020” wartość rynku IoT w przyszłym roku ma sięgnąć aż 1,07 bln USD. To znaczący wzrost w porównaniu z 2014 r., kiedy wartość ta szacowana była na 655,8 mld USD.

42% detalistów korzysta z danych

Z badania Intelligent Enterprise Index wynika, że firmy coraz chętniej wdrażają i wykorzystują możliwości oferowane przez IoT. 42% detalistów umożliwia swoim pracownikom korzystanie z danych w czasie rzeczywistym. Aktualne informacje o kupujących ułatwia docieranie do klientów w sposób bezpośredni i bardziej swobodny. Pozwala także na szybszą i bardziej wydajną obsługę. Aż 74% ankietowanych spodziewa się wzrostu inwestycji w IoT w ciągu najbliższych 12-24 miesięcy. 58% badanych przewiduje natomiast pełne wdrożenie tej technologii do końca przyszłego roku.

Jak dane mogą pomóc detalistom?

Na czym dokładnie polega poprawa jakości obsługi dzięki wykorzystaniu danych gromadzonych przez IoT? Trzy czwarte respondentów badania Intelligent Enterprise Index przyznaje, że dane służą przede wszystkim poprawianiu wrażeń i doświadczeń konsumentów. Oczekiwania klientów stają się podstawą ich decyzji biznesowych. Dobrym przykładem jest ciągle aktualny temat RODO i wywołane nim obawy przed udostępnianiem danych osobowych. By wyjść na przeciw oczekiwaniom klientów, organizacje stosują dodatkowe zabezpieczenia i nieustanny monitoring, dbający o prywatność wrażliwych danych.   Źródła: Forbes.pl, Gk24.pl

Zadzwoń. Napisz.


ul. Rynek 6 (pokój nr 4)

58-300, Wałbrzych


telefon: +48 530 828 511

mail: biuro@dp.org.pl


Dolnośląski Park Innowacji i Nauki S.A.


ul. Kwiatkowskiego 4

52-326 Wrocław


telefon: +48 608 555 058

mail: magdalena.stachera@dpin.pl