Innowacje w czasach kryzysu

Gdy wszystko drożeje, trudno myśleć przedsiębiorcom o dodatkowych działaniach takich jak wprowadzanie innowacji w ich firmach. Nowoczesne technologie i rozwiązania często wiążą się ze sporym ryzykiem oraz kosztami. Właściciele własnych przedsiębiorstw nie chcą podejmować niepewnych działań w momencie, gdy codzienne koszty i warunki prowadzenia własnej działalności nie są najlepsze.

Nastroje polskich przedsiębiorców na minusie

W badaniu przeprowadzonym przez CBM Indicator na zlecenie Konfederacji Lewiatan aż 72% z przebadanych przedsiębiorstw potwierdziło, że w ostatnich sześciu miesiącach warunki prowadzenia biznesu zmieniły się na gorsze. Najbardziej negatywnie o obecnej sytuacji gospodarczej wypowiadały się małe firmy – wśród nich aż 75% odpowiedziało twierdząco na pytanie o pogorszeniu się warunków działalności gospodarczej. W przypadku firm średnich było to 64% a dużych 60%.

Działania ze strony rządu na rzecz polskiego biznesu takie jak zmiany prawne czy administracyjne nie będą w stanie polepszyć nastrojów przedsiębiorców – z ankiety wynika, że zdecydowana większości z nich się ich obawia. Na pytanie w badaniu CBM Indicator o prowadzenie firmy w 2022 r. w kontekście zmian w prawie i działań administracji, aż 69% badanych odpowiedziało, że się ich obawia. Wśród nich było 70% firm średnich, 69% małych oraz 64% dużych.

Czy należy rezygnować z innowacji?

Krótka odpowiedź brzmi: nie.
Faktem jest, że inflacja, podwyżki cen prądu i gazu czy mała dostępność pracowników nie zachęcają do podejmowania nowych, często ryzykownych inwestycji. Mimo tego by zadbać o dalszy rozwój przedsiębiorstwa oraz wzrost jego konkurencyjności na rynku, warto rozważyć jakie możliwości oferują różne organizacje wspierające innowacyjny rozwój. Jedną z takich inicjatyw jest Akademia Menadżera Innowacji organizowana przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

Akademia Menadżera Innowacji to idealne rozwiązanie dla firm chcących podejmować aktywności innowacyjne, jednak obawiających się ich z powodu braku odpowiednich kompetencji i doświadczeń wśród swoich pracowników.

Dzięki udziałowi w Akademii Twoi pracownicy mogą zyskać:
  • kompleksowy program wykładów i warsztatów oraz współpracę z wybranym doradcą,
  • studia przypadków analizowane na podstawie doświadczeń polskich i zagranicznych firm,
  • do 120 godzin doradztwa dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw oraz do wyboru 120 lub 50 godzin doradztwa dla mikroprzedsiębiorstw,
  • wzrost kompetencji i kwalifikacji zawodowych w zakresie innowacji,
  • badanie innowacyjności firmy metodą Innovation Health Check (IHC),
  • dostęp do interaktywnej Bazy Wiedzy AMI,
  • certyfikat Akademii Menadżera Innowacji, poświadczający ukończenie programu,
  • przynależność do Klubu Alumnów AMI pozwalająca na utrzymanie i rozwijanie kontaktów ważnych dla rozwoju firmy.

Uczestnictwo w programie dofinansowane jest ze środków unijnych i wynosi 80% dla mikro-, małych i średnich firm oraz do 50% dla dużych. Akademia zakłada udział od 2 do 4 pracowników z jednej firmy.  W przypadku mikroprzedsiębiorstw co najmniej dwóch uczestników, a w przypadku małych, średnich i dużych firm – co najmniej trzech pracowników.

Zapisy do IV edycji Akademii Menadżera Innowacji trwają do 9 września 2022 r. Więcej informacji o projekcie znajduje się na stronie PARP.

Źródła:
https://lewiatan.org/badanie-lewiatana-72-firm-twierdzi-ze-pogorszyly-sie-warunki-prowadzenia-biznesu/
https://www.parp.gov.pl/component/grants/grants/akademia-menadzera-innowacji?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter_parp

Zadzwoń. Napisz.


ul. Rynek 6 (pokój nr 4)

58-300, Wałbrzych


telefon: +48 530 828 511

mail: biuro@dp.org.pl


Dolnośląski Park Innowacji i Nauki S.A.


ul. Kwiatkowskiego 4

52-326 Wrocław


telefon: +48 608 555 058

mail: magdalena.stachera@dpin.pl