Przejdź do portalu dolnoslaskieinnowacje.pl »

Innowacje się opłacają, ale trzeba wiedzieć jak je wdrażać

autor: Dolnośląscy Pracodawcy

Każda firma, czy to mały sklep czy światowy gigant, zadaje sobie pytanie, co zrobić, by odnaleźć się w nadchodzących czasach – mówił Petro Pylypiuk podczas Kongresu Rynku FMCG 2019. CEO Modern-Expo Group przypominał, że innowacje to nie tylko technologie i nowe produkty, ale także modele biznesowe i nowe procesy.

Handel to nie sklep, ale system

Według Pylypiuka, konsumenci nie chodzą do sklepu już tylko po to, by robić zakupy. Przychodzą również po wiedzę i nowe doświadczenie. Dla branży handlowej oznacza to, że muszą dostosować się do tych nowych oczekiwań. Odpowiedzią na potrzeby współczesnego konsumenta są innowacje, ale nie tylko te obejmujące nowe produkty. Zapewnienie klientom jakościowego produktu musi iść w parze z dostarczaniem mu również określonych emocji.

Innowacja musi się opłacać

Petro Pylypiuk przypomniał, że innowacyjne rozwiązania mogą obejmować nie tylko same technologie produkcyjne czy nowe produkty. Innowacje to także nowe modele biznesowe i procesy wdrażane do firmy tak, by konsument mógł je odczuć na każdym etapie zakupów, ale także – na każdym kanale zakupowym. Trzeba bowiem pamiętać, że obecnie klient ma dużo szersze możliwości. Może zamówić towar przez internet lub telefon, może odwiedzić sklep stacjonarny, może wybrać sposób, w jaki ten towar odbierze.

Co według Pylypika jest najważniejsze we wdrażaniu innowacji? Ekspert wymienił trzy filtry, przez który warto każde nowoczesne rozwiązanie przepuścić. Sprowadzają się one do trzech zasadniczych pytań: czy jest potrzeba rozwiązania danego problemu; czy istnieje odpowiednia technologia, żeby to zrobić; czy klient jest w stanie za to zapłacić.

Innowacje w Modern-Expo Group

Pylypiuk wymienił także nowoczesne technologie, które pozwalają jego firmie nadążać za zmianami i przyzwyczajeniami konsumentów. – Zajmujemy się wizerunkiem, tworzymy soft, wykorzystujemy sztuczną inteligencję, mamy linię produkcyjną. Ale przede wszystkim pamiętamy, że żadnej innowacji nie można stworzyć rezygnując z bezpośredniego kontaktu z klientem.

 

Źródło: Wiadomoscihandlowe.pl

Zadzwoń. Napisz.


ul. Szczawieńska 2

58-310 Szczawno-Zdrój


telefon: +48 74 64 80 534

mail: biuro@dp.org.pl